• Tel. nr.: +31 (0)621636323
    • E-mail: info@barberiopt.nl
10 tips waarmee jij dit keer wel je resultaat gaat halen!

sep 11th, 2017

Category: Afvallen

10 tips waarmee jij dit keer wel je resultaat gaat halen!

10 tips waarmee jij dit keer wel je resultaat gaat halen!

1. Bepaal je startpunt. Wat heb je de afgelopen tijd gedaan, waardoor je jouw lichaam of gewoontes nu écht wil verbeteren? Te veel alcohol, te veel calorieën, te “ongezond” eten?

2. Bepaal hoe en welke punten je wil gaan verbeteren. Pak dit stap voor stap aan en stel een haalbaar doel samen, welke je binnen een bepaalde termijn gehaald wil hebben. Bijvoorbeeld 5 kg aankomen/afvallen in 3 maanden.

3. Start met krachttraining en maak hiervoor een schema, waarbij je de progressie gaat bijhouden. Denk altijd eerst aan techniek/houding, dan herhalingen verhogen en dan pas het gewicht.

4. Maak een voedingsplan waarbij je jezelf nieuwe gewoontes gaat aanleren, ten opzichte van je “oude gewoontes”. Bijvoorbeeld minder of geen alcohol meer drinken en je voeding bijhouden in een app.

5. Meten is weten! Houdt je gewicht bij, je omvang van bijvoorbeeld armen, benen, buik en taille. Maak foto’s en laat eventueel je vetpercentage meten. Doe dit maandelijks of om de 6 weken. Zo heb je constant een korte termijn doelstelling, welke je gaat helpen bij je lange termijn doelstelling.

6. Laat je niet afleiden door allerlei mooie quotes en verhalen, welke je nu ineens net tegenkomt tijdens jouw doel om aan te komen of af te vallen. Begin bij jouw basis en jouw verbeterpunten.

7. Probeer vrienden of collega’s te vinden die ook een doelstelling hebben op het fysieke gebied. Zo voel jij je niet alleen en wel gesteund en dit zorgt er weer voor dat je jouw doelstelling makkelijker behaald.

8. Pak voldoende rust en herstelmomenten. Dit kan betrekking hebben op de trainingen, maar ook op het leven in het algemeen. Wissel de inspanning af met voldoende ontspanning. Zo kan je lijf herstellen en op de juiste momenten pieken.

9. Doe wat werkt voor jou. Je ziet steeds vaker uitersten voorbij komen waarbij er overdreven veel avocado’s en noten worden gegeten, of juist weer het extreem flexibele dieët, met zo veel mogelijk ongezonde producten, als het maar past binnen de calorieën. Of deadlifts of squats met zo veel mogelijk gewicht, waarbij je door ernaar te kijken al last van je rug en knieën krijgt. Probeer dus juist gewoon lekker “normaal” te doen en jouw huidige leefstijl te verbeteren.

10. Focus je op het verbeteren van je voeding, training en leefstijl en zorg dat je dit 7 dagen in de week kan volhouden. Het is zo zonde om te zien hoe veel werk er wordt weggegooid in het weekend. Zoek niet naar een wonderpil, trainingsschema of dieët waar je in een maand 30kg aankomt of afvalt. Je hebt tenslotte ook langer de tijd genomen om het zo ver te laten komen.